سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به دنبال فراهم آمدن همه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این پروژه که با همت و توان بخش خصوصی در سال‌های اخیر انجام شده است، خواستار مشارکت وزارت صمت در بهره‌برداری از این بنگاه بزرگ اقتصادی در شمال شرق کشور شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار با انجام زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق، گاز، مخابرات، خیابان‌کشی داخلی، محصورسازی، فضای سبز و راه‌های دسترسی، فاز اول این پروژه با همت و سرمایه‌گذاری مردمی به اتمام رسید و اکنون محدودۀ 50 هکتاری فاز نخست این پروژه آماده بهره برداری است.

به دنبال فرآیندهای آماده سازی و به منظور افزایش چشمگیر حوزۀ صنعت در منطقۀ ویژه اقتصادی، سازمان مسوول، نخست مراتب طی نشست مشترک با امام جمعه و نمایندۀ ولی فقیه در شهرستان سبزوار و با حضور معاونت استاندار و فرماندار سبزوار، نمایندگان محترم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره سازمان مسوول، قرار شد تمهیدات لازم برای حضور وزارت صمت در سبزوار اندیشیده شود. پس از آن در نشست مشترک با معاونت استاندار و فرماندار سبزوار و معاونین وی اعضای هیات مدیرۀ سازمان مسوول منطقۀ ویژه اقتصادی، موضوع ضرورت جلب مشارکت وزارت صمت در منطقۀ ویژه را مطرح کردند.

در همین راستا در اردیبهشت 1400 سفر معاون محترم وزیر و مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت به غرب خراسان رقم خورد و با دعوت سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بازدیدی از این منطقه داشت که به عنوان اولین حضور رسمی یکی از مقامات بلندپایه وزارت صمت در این پروژه محسوب می‌شد.

مدتی پس از آن بازدید، بر اساس خبری که در وبسایت خانه ملت خبرگزاری مجلس شورای اسلامی منتشر شد، مهندس صالح نیا در جلسه‌ای با حضور وزیر صمت و نمایندگان سبزوار، ارزیابی مثبت خود را از اقدامات انجام شده اظهار کردند و آمادگی سازمان تحت مدیریت خود را برای مشارکت در بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار اعلام کرد. (منبع)

به تازگی نیز نمایندگان محترم دیار سربداران طی نامه‌ای به وزیر صمت که با هماهنگی و نظر مساعد سازمان مسوول منطقۀ ویژه اقتصادی سبزوار تنظیم شده بود مجددا آمادگی این سازمان برای پذیرش مشارکت بخش دولتی در بهره برداری از این پروژه را اعلام کرده‌اند.

گفتنی است موسسات مردمی سبزوار پیش از این نیز سابقه موفقیت‌آمیزی در تأمین هزینه‌های پروژه‌های مهم اقتصادی و سپس بهره‌برداری از آن با کمک بخش دولتی داشته‌اند. به طور مثال فرودگاه سبزوار نیز در دهه‌های 70 و 80 هجری شمسی با هزینه بخش مردمی ساخته و نهایتاً بهره‌برداری از آن به بخش دولتی واگذار شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button