نمایندگان مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس در دیدار با وزیر صنعت،معدن و تجارت خواستار آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علی اصغر عنابستانی و بهروز محبی نجم آبادی نمایندگان مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت،معدن و تجارت، معاونین و مدیران کل حوزه وزارتی این وزارتخانه، دیدار و گفتگو کردند.

براساس این گزارش؛ محبی و عنابستانی در این دیدار با اشاره به سفر مدیرعامل ایدرو به سبزوار، ابراز امیدواری کردند این بازدید، زمینه توسعه صنایع دیار سربداران را، بیش از پیش فراهم نماید.

عنابستانی با اشاره به آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری مشترک شرکت ایدرو و بخش خصوصی، این منطقه هر چه زودتر تکمیل شده و روند استقرار کارخانه ها در آن، آغاز گردد.

محبی نیز با اشاره به کمبود صنایع مادر در غرب خراسان و بویژه سبزوار و نیز وجود بیکاری انباشته ناشی از این کمبود، به آمادگی بخش خصوصی برای راه اندازی فاز اول کارخانه فولاد (احیای مستقیم) در سبزوار اشاره کرد و خواستار صدور مجوز برای این واحد تولیدی توسط بخش خصوصی در سبزوار شد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل سبزواری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: تاکنون بخش خصوصی حدود ۵۰ میلیارد تومان برای احداث منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار هزینه کرده است و ما آمادگی داریم در تکمیل و تامین هزینه های این منطقه، با بخش خصوصی مشارکت کنیم.

محسن صالحی نیا با ارائه گزارشی از سفر خود به سبزوار در حضور وزیر صمت و نمایندگان غرب خراسان در مجلس، افزود: آمادگی داریم با توسعه کارخانه کابل خودرو سبزوار، ۵۰ درصد تولید تیغه‌ی برف‌پاک‌کن مورد نیاز ایران خودرو را، از این مجتمع صنعتی تامین کنیم.

وی همچنین راه اندازی موتورهای DC و EC، مشارکت در احداث کارخانه اسیدآمینه و مشارکت در ساخت پالایشگاه گیاهان دارویی را، از دیگر طرحهای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در غرب خراسان عنوان کرد.

در ادامه این جلسه وجیه‌الله جعفری، مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز با اشاره به اکتشاف ۱۳ پهنه معدنی در شهرستانهای غرب خراسان، گفت: آمادگی داریم کارخانه فرآوری یکی از پهنه های اکتشافی را، با توجه به کانی های شناسایی شده در سبزوار، آغاز نماییم.

در نشست مذکور، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور نیز، گزارشی از اقدامات این سازمان در غرب خراسان را، پیرو جلسات قبلی با مسئولین منطقه و پیگیریهای انجام شده را، ارائه نمود.

علی رسولیان، احداث دو پست برق برای شهرکهای صنعتی غرب خراسان با تقبل هزینه ۴۵ درصد توسط این سازمان و تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نواحی صنعتی غرب خراسان را، از مهم ترین اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور، در این منطقه برشمرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button