وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیرعامل سازمان ایدرو را در صورت مصلحت به اخذ مجوز هیئت دولت برای مشارکت در بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مأمور کرد.

این دستور علیرضا رزم حسینی در پاسخ به نامه اخیر نمایندگان غرب خراسان رضوی به تاریخ 17 خرداد 1400 جهت جلب مشارکت آن وزارتخانه در بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار صادر شده است.

محسن صالح نیا معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در پاراف این نامه، از نمایندگان سبزوار خواسته است، اطلاعات و مدارک لازم جمع آوری و ارسال گردد تا با امضای وزیر محترم برای تصویب در هیئت دولت فرستاده شود.

با گذشت 10 سال از تصویب قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در هیئت دولت، مجلس و شورای نگهبان، سرانجام در سال 1400 زیرساخت های لازم برای بهره برداری از فاز نخست این پروژه بزرگ اقتصادی در غرب خراسان فراهم آمده است.

تمامی هزینه های آماده سازی زیرساخت های این منطقه توسط موسسه آبادانی دیار سربداران به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی تأمین شده است تا شاهد یکی از بزرگترین مشارکت های مردمی در پروژه های اقتصادی کشور باشیم.

اهمیت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و به گردش درآوردن چرخ صنعت و اقتصاد کشور با بهره گیری از توان مردمی همواره مورد تأکید مقامات بلندپایه نظام جمهوری اسلامی بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button