پیرو بازدید کارگروه بنادر خشک و ترانزیت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از منطقه ویژه اقتصادی سهلان و در راستای همکاری، رشد و توسعه اقتصادی کشور و ایجاد تسهیلات لجستیکی در منطقه شمال‌غرب، تفاهم‌نامه همکاری میان منطقه ویژه اقتصادی سهلان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سهلان، در مراسمی با حضور «مهدی علی‌اصغرزاده» سرپرست منطقه ویژه اقتصادی سهلان، کاپیتان «داوود تفتی» عضو هیئت‌مدیره و مدیر امور بازرگانی شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، «رضا نظری» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان‌های منطقه ویژه اقتصادی، تفاهم‌نامه همکاری میان منطقه ویژه اقتصادی سهلان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضای طرفین رسید.
در این تفاهم‌نامه، دو طرف در زمینه‌های ایجاد زنجیره تامین لجستیک حمل‌ونقل و بهره‌برداری از دپوی کانتینری و خدمات انبارداری، بازاریابی محمولات ترانزیتی، وارداتی، صادراتی در تمامی شکل‌های حمل‌ونقل، تعمیرات و سایر امور مرتبط با لجستیک به‌منظور ایجاد تسهیلات امور بازرگانی در منطقه و توسعه فعالیت‌های بازرگانی، حمل‌ونقل، لجستیک و زنجیره تامین همکاری خواهند کرد.
«مهدی علی‌اصغرزاده» سرپرست منطقه ویژه اقتصادی سهلان در این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به ظرفیت حمل‌ونقل بین‌المللی تبریز با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی سهلان، اظهار امیدواری کرد: با تقویت همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی (جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی) با کشورهای همسایه از ظرفیت‌های بالقوه منطقه ویژه بهره‌برداری مناسبی به عمل آید.
وی با تاکید بر این‌که از اوایل آبان امسال ایران رسماً وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا شده و این یک فرصت ویژه برای منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان بندر خشک است، گفت: تنها راه ارتباطی لجستیکی روسیه با کشورهای حوزه اقیانوس هند و 9 کشور از طریق ایران بوده مه بازاری بالغ بر 180 میلیون نفری دارد.
بنا بر این گزارش، کاپیتان «تفتی» عضو هیئت‌مدیره و مدیر امور بازرگانی شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین گفت: کشتیرانی کشور در صدد تاسیس دفتر در تبریز و مراغه به منظور هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی استان در قالب حمل‌ونقل ترکیبی است.
وی با تاکید بر دو مولفه زمان و هزینه در تجارت، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد و توسعه حمل‌ونقل ترکیبی (جادهای، ریلی و دریایی) مدیریت زمان و کاهش هزینه در تجارت بین‌المللی است تا توان رقابت‌پذیری شرکت‌های ایرانی با سایر شرکت‌های منطقه‌ای و جهانی و توسعه اقتصادی مناطق مختلف کشور فراهم شود.
مدیر امور بازرگانی شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان مشتری‌مدار بودن آن شرکت و تسهیل امور مشتری در ترخیص کالا، تاکید کرد: رسالت ما در کنار مشتری بودن می‌باشد، چون اگر مشتری نباشد، برگزاری نشست‌ها و انجام سرمایه‌گذاری‌ها بی‌فایده است. بلکه در کنار یک‌دیگر می‌توان مشتری را جذب کنیم و با ارایه تسهیلات ویژه، آن‌ها را در منطقه حفظ کنیم.
کاپیتان تفتی با اشاره به سخنان «نظری» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان درباره استفاده از ظرفیت کامل انبارهای سهلان، پیشنهاد داد: کشتیرانی با توجه به داشتن کانتینرهای مستهلک می‌تواند آن‌ها را به شرکت انبارهای عمومی اجاره دهد و از آن‌ها برای نگهداری کالای مشتری استفاده شود.
بر اساس این گزارش، «رضا نظری» مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز در حاشیه امضا این توافق‌نامه به تاریخچه و مزایای شرکت انبارهای عمومی اشاره کرد وگفت: ظرفیت کانتینری انبارهای عمومی سهلان 20 هزار TEU می‌باشد که در حال حاضر سالانه 7 هزار دستگاه کانتینر به منطقه ورود و خروج پیدا می‌کند.
وی با بیان این‌که تعرفه‌های شرکت انبارهای عمومی سهلان نسبت به بنادر کشور و پایتخت 20 درصد کم‌تر است، اظهار داشت: در وهله نخست، تعامل با گمرک و مدیران استانی و دوم با توجه به وجود منطقه ویژه اقتصادی سهلان و استفاده از تخفیفات موجود در منطقه، باعث شده تا این کاهش هزینه را داشته باشیم.
دکتر نظری در ادامه تاکید کرد: روزانه عملیات تخلیه و بارگیری تعداد  200 دستگاه کامیون در شرکت سهلان صورت می‌پذیرد که در مقایسه با سایر شرکت‌ها و رقبا، بیشترین و سریع‌ترین تخلیه و بارگیری را در شمال غرب کشور داریم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button