سرپرست کارگاه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از کاشت 1200اصله نهال جدید در سال جاری در محوطه فضای سبز کارگاه و باغ متعلق به این پروژه خبر داد.

علیرضا نجاری گفت: درخت های کاشته شده شامل 400 نهال انگور و 800 نهال درختان تزئیینی است که در پاییز و برخی نیز در اواخر زمستان امسال کاشته شده اند.

وی توضیح داد: در حال حاضر کارگاه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در شمال روستای زعفرانیه، دارای 28 هکتار فضای سبز شامل 4500 درخت مثمر و غیرمثمر است که منجر به پدید آمدن یک زیست بوم گیاهی و جانوری پویا و جدید در شرق سبزوار شده و این فضای سبز می تواند در آینده به تلطیف آب و هوا و مهار طوفان های شن و گرد و غبار کمک کند.

او افزود: برای ایجاد این 28 هکتار فضای سبز 8 کیلومتر طرح انتقال آب و 17 کیلومتر تاسیسات آبیاری قطره ای فراهم آمده است.

نجاری همچنین گفت: در حال حاضر 6 نوع درخت مثمر شامل توت، شاه توت، سنجد، عناب، انار و انگور و نیز 11 نوع درخت، درختچه و بوته غیرمثمر شامل ابریشم، زیتون تلخ، کاج، سرو شیراز، سرو خمره ای، سرو توپی، آسمان دار، طاووسی، زرشک تزئینی، یوکا و توری در کارگاه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار کاشته شده که هر یک کاربردها و اهمیت خود را دارند.

وی در پایان گفت: اجرای طرح های آبیاری و انتخاب و کاشت و پرورش نهال ها با نظر کارشناسان مربوطه صورت می گیرد که باعث شده کمترین خطا را داشته باشد اما به هرحال اگر هر یک از درخت ها به هر دلیلی در طول سال خشک شوند حذف شده و مجدداً در فصول مناسب جایگزین سازی صورت می گیرد.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در 35 کیلومتری شرق این شهر در مساحتی به وسعت 1200 هکتار جانمایی شده و همه زیرساخت های لازم نظیر آب، برق، گاز، مخابرات، حصارکشی و خیابان سازی و فضای سبز آن فراهم آمده و فاز اول این پروژه آماده بهره برداری و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button