محمد تولیت شهردار و از مدیران صنعتی سابق سبزوار، طی سفری به غرب خراسان از منطقه ویژه اقتصادی این شهر بازدید کرد.

او در این بازدید ضمن آشنا شدن با زیرساخت های فراهم آمده در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار اعم از برق، گاز، آب، مخابرات، محصورسازی و خیابان کشی و فضای سبز، این منطقه را سکوی پرتاب غرب خراسان به سمت توسعه صنعتی و اقتصادی پایدار عنوان کرد.

وی با بیان برخی تجارب و خاطرات خود از دوره مدیریتش در پست های مختلف شهری و صنعتی سبزوار گفت: این شهر از ظرفیت های بسیار بالایی برای توسعه برخوردار است و همه امکانات و لوازم اولیه در خود غرب خراسان وجود دارد فقط نیاز به یک مدیریت دلسوزانه و آینده نگر است.

تولیت با بیان اینکه موسسه آبادانی دیار سربداران به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تا کنون یادگاری های بسیار ارزشمندی در این شهر برجای گذاشته است، عنوان کرد: وجود فرودگاه به عنوان اولین پروژه ای که موسسه آبادانی دیار سربداران انجام داده است، مزیت حمل و نقل هوایی را به این شهر افزوده و یکی از دریچه های مهم توسعه را روی این شهر گشوده است.

وی با اشاره به توانمندی مالی بالای سبزواری ها گفت: منطقه ویژه اقتصادی اقتصادی سبزوار می تواند به یک هاب مالی در کشور تبدیل شود و با اینکار خصوصا می تواند به نیازهای مالی سرمایه داران افغانستانی که به خاطر وضعیت ناپایدار کشورشان تمایل به سرمایه گذاری در کشورهای همسایه را دارند، فرصت خوبی برای استقرار سرمایه هایشان در سبزوار را بدهد.

تولیت همچنین گفت: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار می تواند برای سرمایه گذاری چینی ها، روسی ها و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بستر مناسبی فراهم آورد زیرا موقعیتی امن و در عین حال بکر در شمال شرق ایران دارد و با برخورداری از امکانات مواصلاتی مختلف (زمینی، هوایی و ریلی) به راحتی می تواند پذیرای رفت و آمد سرمایه گذاران و تعاملات اقتصادی و صنعتی آن ها باشد.

در مطالب بعدی این رسانه شرح گفتگوی اختصاصی با محمد تولیت را منتشر خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button