پتانسیل های صنعتی سبزوار معرفی نشده است

رئیس خانه صنعت و معدن سبزوار:
افزایش دو برابری بانک های عامل سبزوار جهت اعطای تسهیلات به صنعتگران / پتانسیل های صنعتی سبزوار معرفی نشده است

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

رئیس خانه صنعت و معدن سبزوار از رشد دوبرابری تعداد بانک های عامل سبزوار جهت ارائه تسهیلات به صنعتگران خبر داد.

حسین طلوع نیا در گفتگو با پایگاه خبری اسرارنامه گفت: تا قبل از این تنها دو بانک ملی و صنعت و معدن به عنوان بانک های عامل در سبزوار شناخته می شدند، اما اخیرا با پیگیری ها و جلساتی که صورت گرفت، بانک های صادرات و اقتصاد نوین هم به جمع بانک های عامل این شهرستان پیوستند.

وی با بیان اینکه هر چه تعداد بانک های عامل بیشتر باشد، به معنای این است که منابع مالی بیشتری در اختیار داریم، گفت: با توجه به تفاوت هایی که در بین قوانین بانک های مختلف وجود دارد، بدین ترتیب هم صنعتگران حق انتخاب بیشتری دارند و هم اگر بعضی مواقع، یکی از بانک ها توان پرداخت تسهیلات را نداشته باشد، بانک های دیگر می توانند جایگزین شوند.

طلوع نیا افزود: در حال حاضر کارگروهی تحت عنوان حمایت از سرمایه گذاری، هر دو هفته یک بار در محل فرمانداری شهرستان تشکیل می شود که خوشبختانه نمایندگان جدید سبزوار از این کارگروه استقبال کرده اند و دراین کارگروه مشکلات صنعتگران سبزواری بررسی می شود و تا کنون نتایج خوبی داشته که در نتیجه آن اخیرا یک کلینیک تخصصی صنعت و یک کلینیک تخصصی کشاورزی تشکیل داده ایم که هدف همه اینها تسهیل فرآیند تولید و کمک به صنعتگران و فعالان اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: از آنجایی که در ایران توان بخش پولی از سرمایه گذاری بیشتر است و مردم بیشتر تمایل به پس انداز پولشان در بانک ها دارند و کمتر وارد بحث های سرمایه گذاری می شوند، باید با ارائه راهنمایی و اطلاع رسانی مناسب مردم را با اصول و قواعد سرمایه گذاری در بورس آشنا کنیم.

رئیس خانه صنعت معدن سبزوار افزود: اگرچه بورس در چند ماه اخیر شرایط خوبی نداشته است، اما اگر مردم به اندازه کافی آموزش ببینند و به شیوه درست و علمی پیش بروند، دچار چنین چالش هایی نمی شوند و سرمایه گذاری در بورس بهتر از نگهداری پول در بانک است.

وی در ادامه بیان کرد: سرمایه گذاری در بورس از نوع سرمایه گذاری های بلند مدت است و همانطور که کسی درخت گردو یا پسته می کارد و چند سال صبر می کند تا به محصول برسد، در بورس نیز نمی توان انتظار سود سریع داشت. ضمن اینکه هم کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند باید کاملا توجیه شوند و با فضای آن آشنایی کامل داشته باشند و هم خود بورس باید سیستمی شود و نظارت درستی بر آن وجود داشته باشد.

طلوع نیا در ادامه با تأکید بر نقش مهم رسانه ها در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های یک شهر گفت: اکنون صنایعی در سبزوار هستند که دو دهه قبل آرزویش را داشتیم و برایش برنامه ریزی هایی شده است تا امروز به آن ها رسیده ایم، اما چندان انعکاس رسانه ای پیدا نکرده و در واقع پتانسیل ها و رشد صنعتی سبزوار دید ه نشده است.

وی همچنین با انتقاد از برخی افراد که در پوشش صنعتگر همیشه طلبکارند و پول بانک و ارز کشور و همه جوازها و امتیازات صنایع را هم می گیرند اما هیچ کاری نمی کنند و پول ها را هم بر نمی گردانند، گفت: البته انتقادات و نقاط ضعفی هم هست که رسانه ها باید آن ها را انعکاس بدهند اما نباید از نقاط قوتی که می تواند باعث امیدواری و انگیزه بیشتر صنعتگران و مسوولان شود نیز غافل شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button