به دنبال تصمیم هیأت امناء موسسه آبادانی دیار سربداران برای ورود به عرصه جهاد تبیین و ادامه روند اطلاع رسانی از اقدامات ارزشمند انجام شده در سالهای گذشته و خنثی کردن جوسازی های عامدانه ای که در مسیر توسعه دیار سربداران از سوی برخی مغرضان یا ناآگاهان انجام می شود، روابط عمومی این موسسه مردم نهاد جهادی، طی نامه ای سرگشاده به امام جمعه محترم شهرستان و رئیس هیئت امناء موسسه آبادانی دیار سربداران، اطلاعات لازم در خصوص موضوعات و اتهامات مطرح شده را پاسخ می دهد.
لازم به ذکر است پیش از این نیز اخبار و اطلاعات لازم توسط نمایندگان، فرمانداران و سایر مسئولان وقت شهرستان به رسانه ها ارایه شده است. با این وجود متن کامل نامه سرگشاده موسسه به امام جمعه محترم شهرستان از امروز طی چند قسمت در این وبسایت منتشر می شود:

قسمت اول

بنام خداوند مهربان و بخشنده

حضرت آیت الله مغیسه امام جمعه محترم سبزوار و رئیس محترم هیأت امناء موسسه آبادانی دیار سربداران
با سلام و عرض احترام خدمت حضرتعالی؛

و با درود و سلام به ارواح پاک و مطهر انبیاء و اولیاء و علما و مراجع و امام راحل (ره) و شهدای والامقام و تمام کسانی که در راه کسب رضای خداوند متعال از هیچ کوششی دریغ ننموده اند و سرمایه ی عمر خود را وقف این جهاد پرارزش نمودند. خصوصا درود و سلام به تمام کسانی که در دوره معاصر و بویژه در این سال ها از ایثار آبروی خود در جهت اعتلای دین مبین اسلام وتحقق اهداف ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، هیچگونه دریغی نداشته اند و نیز با ادای احترام به عظمت و بزرگی شخصیت واندیشه های سترگ این افراد که انشالله مقربین عرش کبریایی خواهند بود.

و اما کلامی که در دل خطور نمود :

– وقتی می شود فاصله گرفت ، بیهوده نمیجنگيم! وقتی می شود لحظه های عمرت را با آدم های خوب بگذرانی؛ چرا باید آنها را صرف آدم هایی کنی که با دل های کوچکشان مدام، برای نبودنتان، برای خط زدنت تلاش میکنند؟! جنگیدن همیشه خوب نیست ! چون خیلی جنگیده ايم!! و جنگیدن با آدم های کوچک را موجب غفلت از جهاد اکبر میدانيم، که در نتیجه موجب خوشحالی نفس اماره می گردد.

جنگیده ايم تا شاید چیزی را در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی سرعت بخشیده و ایجاد باور یقیینی در مردم شود، که: حکومت ولی فقیه همان ادامه حکومت انبیاء است؛ تا در زلال راستی وصداقت، تحقق عینی یابد.
این روزها فهمیده ايم که با آدم های کوته نظر وحسود، برای اثبات دوست داشتن، برای بدست آوردن دل آدم ها و حتی برای اثبات خوب بودن نباید جنگید!! بعضی چیزها وقتی با جنگیدن بدست می آیند بی ارزش میشوند!… این روزها از هر کسی که رنجمان می دهد ویا آرامش مان را برهم می ریزد، فاصله می گیريم !… از آدم هایی که زیاد دروغ می گویند و حرمت آبرو و دل دیگران را نگه نمی دارند ، فاصله می گیريم !… با آن ها نباید جنگید ، باید ندیدشان گرفت و گذشت !…

از شهداء والامقام آموخته ايم :
به آسمان پاک خداوند زل بزنيم و ایمان داريم کسی که دلتنگ آسمان باشد ، برای رنج های زمینی دلگیر نمیشود !… این را مدام تکرار می کنيم و از کنار برخی آدم ها میگذريم!… لا حول ولا قوه الا با الله العلی العظیم

و اما بعد…
مدت هاست شاهد اتهام زنی های نادرست و غیرمنصفانه ای نسبت به موسسه آبادانی دیار سربداران هستیم اما عزیزان هیأت امنا و هیأت مدیره سعی کرده اند با منش بزرگوارانه ای از کنار این نامردمی ها بگذرند و تاکنون از سوی موسسه پاسخی داده نشده است، اما این سکوت، دلیلی بر نداشتن پاسخ یا قبول اتهامات و تهمت ها نیست، بلکه بر اساس منش، نگرش و سیاست هاي کلی مجموعه، می خواسته اند موضوعات مطرح شده در جوی آرام و بدون تنش از سوی مسئولین ذیصلاح بررسی و قانون عدل و انصاف فصل الخطاب همه دعاوي قرار گيرد. اما در هفته های اخير یک مقام قضایی شهرستان پيش از آنکه هیچ گونه جرمی به اثبات برسد و يا رأیی صادر گردد، با وارد آوردن اتهامات واهی و ادعای مجرم بودن اعضاء ارکان موسسه، کلیه قوانین دستگاه قضایی را زیر سوال برده است.

آيا این عمل بدان معنا نيست که در این کشور ديگر نیازي به محاکمه و اثبات جرم نیست و نباید دادگاهی برای رسیدگی تشکیل شود، بلکه هر مقامي مسوول می تواند به سلیقه خود مردم را متهم نماید و آنان را مجرم بداند ؟! اینک بر خود فرض مي دانيم، در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین مواردی را جهت تقاضای ارائه طریق، خدمت حضرتعالی و نیز جهت روشنگری برای مردم شریف سبزوار و همه دلسوزان توسعه و آبادانی دیار سربداران بیان نماییم، ( البته اگر جوابيه ما چون گذشته “نظير ارايه گزارش سه دهه پايمردي” مصادره به مطلوب نشود)

پیش از هر چیز شایان ذکر است که ورود موسسه در طول سالها فعالیت خود، به هرکدام از پروژه ها در شهرستان و منطقه براساس تقاضا و خواست نمایندگان محترم ادوار مجلس که عصاره ی آحاد مردم شریف مي باشد از مسيرها و مجاري که داراي وجاهت قانوني مي باشد، صورت پذيرفته است. مانند :

الف: صورتجلسات تفاهم برای احداث پروژه فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار؛ که با امضاء نمایندگان وقت، حضرت آیت الله باغانی و مرحوم دکتر راه چمنی . نمایندگان دوره چهارم آغاز شده است
ب: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار؛ که با نامه کتبی و تقاضای مرحوم حضرت آیت الله افقهی، نماینده دوره پنجم، در فرآيند قرار گرفته است.
ج: پروژه سجادشهر؛ که با نامه کتبی و تقاضای آقای دکتر خیرآبادی، نماینده دوره ششم شکل پذيرفته و پيگيري شده است.
د: پروژه راه آهن سبزوار، که با نامه کتبی و تقاضای آقای دکتر بزرگیان ، نماینده دوره هفتم آغاز شده است.
ه: ارتقاء بخش های تابعه سبزوار و ایجاد شهرستان های جدید؛ که با نامه های آقای دکتر محسنی و آقای بروغنی، نمایندگان دوره هشتم عملياتي شده است.
و : و سایر موارد به همين منوال…

و اما پاسخ برخی اتهاماتی که در محاورات عامیانه و بعضاً از طریق برخی مسئولین علیه موسسه بیان می شود:

1- اتهام انحراف از مسیر اصلی موسسه:
رئیس محترم دادگستری: «سیستم امنیتی، انتظامی و قضایی شهرستان فکر می‌کند در روند اقدامات موسسه انحراف ایجاد شده»
آنچه که دست کم از يک حقوقدان انتظار مي رود اين است که بداند؛ يک موسسه مردم نهاد که داراي ساختار سازماني هيات امناء و هيات مديره است، کليه اقدامات اجرایی آن که از ابتدا تاکنون به منصه ی ظهور رسیده است (از طرح ایده تا تعیین روش اجرا و سپس انجام کلیه ی مراحل اجرایی برای تمام پروژه ها) همگی بر مدار مصوبات اعضاء محترم هیات امناء بوده است. بطوريکه مطابق اساسنامه و در چارچوب هاي ارايه شده به انجام رسیده و نيز در آينده چنين خواهد بود. حال اگر سيستم هاي امنیتی، انتظامی غير از اين فکر مي کنند، چه دليلي داشته که هر دو سال يکبار و بارها و بارها استعلامات مثبت و مجوز فعاليت موسسه تمديد شده است. بديهي است تمديد دو سالانه مجوز فعاليت به اين معنا است که ارکان موسسه مطابق اساسنامه، عملکرد داشته اند. حال جاي شگفتي است که اتهام انحراف را به ارکان موسسه یعنی هیات امناء و هیات مدیره ء نسبت می دهند!؟

2- اتهام به عدم پاسخگویی :
رئیس محترم دادگستری: «آقایان تا الان به هیچ‌کس پاسخ نداده اند».
ایشان چگونه به این نتیجه رسیده اند! درحالیکه برخلاف اظهارات ايشان، موسسه در طول سال های فعالیت خود بسیار فراتر از اساسنامه نسبت به تشکیل جلسه هیات امناء اقدام کرده و مرتبا گزارش عملکرد خود را با جزئیات، تقدیم ارکان بالا دستي خود نموده است (مزید استحضار در اساسنامه، موسسه فقط سالی یکبار دستور تشکیل مجمع دارد). چنانچه مسحضريد؛ آنان که به قوانین ثبت شرکت ها و اساسنامه مسلط هستند، می دانند که موسسات باید فقط طبق قانون ثبت شرکت ها و اساسنامه، فقط پاسخگوی هیات امناء و مرجع صدور پروانه فعالیت باشند و گزارشات دوره ای خود را به آنها ارائه نمایند. قابل ذکر است این گزارشات بسیار با دقت وظرافت در یک آینده نگری جامع، در موسسه انجام گرفته است و در آينده نيز چنين خواهد بود. بديهي است طبق قانون، هیچ موسسه ای در کشور نسبت به تشریح و توضیح عملکرد خود برای سایرین دستوری ندارد. بنابراين اگر چنانچه نهادهای نظارتی نیز سئوالی داشته باشند باید از مرجع صدور پروانه فعالیت، تقاضا و پیگیری نمايند، که درنهایت با تشخیص مرجع صدور پروانه و در صورت لزوم برای ارائه توضیح و . . . ، مرجع صدور پروانه پس از دریافت پاسخ از هیات امناء (مجمع موسسه) نسبت به پاسخ به نهادهای نظارتی اقدام خواهد نمود.

ادامه دارد …

روابط عمومی و بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button