منطقه ویژه اقتصادی سبزوار صبح پنجشنبه 27 مرداد سال جاری، میزبان شمار زیادی از اصحاب رسانه غرب خراسان رضوی و همچنین رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار و الهه قلعه نویی کارشناس فرهنگی و تبلیغات این اداره بود.

در این برنامه که از سوی روابط عمومی و بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و به مناسبت ایام گرامیداشت مقام خبرنگار تدارک دیده شده بود، خبرنگاران غرب خراسان ابتدا به گلگشتی کوتاه در روستای تاریخی و گردشگری زعفرانیه پرداختند و پس از صرف صبحانه از عملیات عمرانی و فنی انجام شده در 51 هکتار از فاز یک پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بازدید کردند.

در این تور چند ساعته محمد همایی از اعضای هیئت مدیره سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به توضیح روند شکل گیری ایده و اجرای این پروژه تحول آفرین اقتصادی در شمال شرق کشور پرداخت.

همچنین دکتر محمد صفایی بخش مدیر اجرایی فاز یک منطقه ویژه اقتصادی جزئیات عملیات عمرانی و فنی انجام گرفته را برای خبرنگاران توضیح داد و گفت: پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در چهارفاز در زمینی به وسعت 1200 هکتار اجرا خواهد شد.

او افزود: فاز یک این پروژه با مساحت 302 هکتار در نظر گرفته شده است و در حال حاضر همه زیرساخت های لازم از قبیل برق، آب ، گاز، مخابرات، فضای سبز، خیابان کشی، محصورسازی و ایجاد فضای سبز در 51 هکتار از مجموع اراضی 302 هکتاری فاز یک کاملا فراهم شده و آماده بهره برداری است.

در این بازدید همچنین عنوان شد، برآورد مجموع هزینه هایی که تا کنون در این پروژه صرف شده به قیمت روز حدود 200 میلیارد تومان است. و برخی زیرساخت های فراهم آمده تا به اینجای کار، نظیر دو منبع آب 500 هزار لیتری مجموعا به ظرفیت یک میلیون لیتر، هم‌اکنون آماده استفاده است.

در انتهای این تور سیاحتی و خبری نیم روزه، نشریه و کلیپی از مجموعه اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در اختیار همه میهمانان قرار گرفت.

گفتنی است در این برنامه از تمامی رسانه های مجوزدار و معتبر و موثر شهرستان دعوت به عمل آمده بود که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی اهالی رسانه مواجه شد و خبرنگارانی از صدا و سیما، خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، ایلنا، نشریات، پیج های اینستاگرامی و سایت های محلی ملک بیداری، نگین بیهق، عصر سبزوار، اسرارنامه، سبزواردوربین، بیهق خبر، بیهق اندیشه، هفت قلم، بصیر سبزوار، صدای کوه میش، صبح سبزوار، گل انار،هزاردستان و … حضور پیدا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button