چشم انتظاری روستائیان زعفرانیه برای حل مشکل بیکاری با افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

رئیس شورای شده روستای زعفرانیه سبزوار در جریان گلگشت و بازدید اصحاب رسانه غرب خراسان از اماکن تاریخی این روستا، گفت: مردم این روستا با وجود برخورداری از پتانسیل های بالای تاریخی و گردشگری، گرفتار معضل بیکاری هستند و امیدواریم با افتتاح پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که در شمال این روستا در حال تاسیس است، به رفع مشکل بیکاری در این منطقه کمک شود.

هادی زعفرانیه ملایی با اشاره به اینکه در مراحل احداث زیرساخت های پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار طی دو سه سال قبل بعضی از جوانان بومی روستا به کار گرفته شدند و هم اکنون نیز یکی از اهالی این روستا به عنوان نگهبان این پروژه مشغول به کار است، ابراز امیدواری کرد، این پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد و با توجه به اشتغال بالایی که ایجاد خواهد کرد، اولویت با اشتغال جوانان بومی منطقه باشد.

وی توضیح داد: روستای زعفرانیه با جمعیتی در حدود 200 نفر که در قالب 60 خانوار زندگی می کنند، 22 نفر جوان بیکار دارد که این رقم بالای بیکاری باعث بروز محرومیت و بعضی معضلات در این روستا شده است.
ملایی همچنین با گلایه از اینکه ابنیه تاریخی موجود در این روستا چندان که باید، مورد توجه قرار نگرفته و مسئولان دولتی علی رغم وعده هایی که می دهند، حاضر به صرف هزینه کافی برای مرمت و احیای این ابنیه نیستند، از رسانه های غرب خراسان درخواست کرد نسبت به معرفی این جاذبه های گردشگری اقدام کنند تا زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم آید.

وی با بیان اینکه هنوز طرح هادی روستایی در زعفرانیه اجرا نشده است، گفت: این روستا با اینکه در کنار یکی از شریان های اصلی و پر تردد کشور ( مسیر مشهد – تهران ) واقع شده، در اثر بی توجهی های مسئولان به یک روستای محروم تبدیل شده است، در حالیکه از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و با اندکی توجه و سرمایه گذاری، می تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری در سبزوار تبدیل شود.

گفتنی است در این برنامه، ابنیه ای نظیر کاروانسرای تاریخی، آب انبار، حمام قدیمی، یخدان روستا و ساختمان قدیمی پاسگاه زعفرانیه که محل بازداشت گل محمد قهرمان رمان کلیدر بوده، مورد بازدید خبرنگاران سبزوار بزرگ قرار گرفتند.

به نظر می رسد برخی ابنیه تاریخی موجود در این روستا قابلیت تبدیل شدن به کارگاه های ساخت صنایع دستی را دارند که به این ترتیب هم یک بنای تاریخی احیا می شود و هم فرصت اشتغال و درآمدزایی برای جوانان فراهم می آید.

لازم به توضیح است برنامه بازدید اصحاب رسانه، روز پنجشنبه 27 مرداد با همت روابط عمومی و بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و همکاری شورای روستای زعفرانیه برگزار شد.

عکس ها از: سید محمد جواد علوی مقدم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button