سرمایه گذار پالایشگاه پتروسان پاک اوراسیا در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، از کم توجهی و عدم حمایت استاندار خراسان رضوی از این پروژه بزرگ اقتصادی در شمال شرق ایران ابراز گلایه مندی کرد.

روح الامین حکمت نیا در این رابطه گفت: ما حتی برای برگزاری جلسه با معاونان استاندار هم مشکل داریم در حالیکه انتظار می رود استاندار شخصا حامی این پروژه باشد و حتی زمینه برگزاری جلسات مورد نیاز ما با رئیس جمهور و معاون اولش را فراهم آورد.

وی افزود: پالایشگاه پتروسان پاک به عنوان یک صنعت مادر فقط در فاز اول خود در بر گیرنده سرمایه گذاری 15 هزارمیلیارد تومانی است که علاوه بر اشتغال آفرینی قابل توجه در منطقه، زمینه شکل گیری صنایع جانبی دیگری را نیز فراهم می آورد. بنابراین می طلبد که همه مسئولان خراسان رضوی، به این پروژه نه فقط به عنوان یک پروژه شهرستانی، بلکه به عنوان پروژه ای استانی نگاه کنند.

حکمت نیا با بیان اینکه، شرکت پتروسان پاک همچنین نیاز به همکاری از جانب وزارتخانه ها و یا اداره کل های نفت و راه و شهرسازی (برای احداث راه آهن اختصاصی) دارد گفت: الان یک سال است که سرمایه ما خوابیده است و حتی پاسخگویی تلفنی مسئولان استانی به تلفن های ما ضعیف است و احساس می کنیم تنهاییم.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یکی از مهمترین پروژه های اقتصادی شمال شرق ایران است که به واسطه برخورداری این شهر از فرودگاه مرز مجاز هوایی، راه آهن در حال احداث، قرار گرفتن در کانون مواصلاتی و پنج راهی شریانی خراسان رضوی و ظرفیت های اقتصادی و تجاری موجود در  این منطقه، از 10 سال قبل در مجلس، دولت و شورای نگهبان تصویب شده و طرح جامع آن هم چندی قبل در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مصوب شد و هم اکنون منتظر ابلاغ پروانه بهره برداری است.

به گفته سرمایه گذار پالایشگاه پتروسان پاک اوراسیا، منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به جهت داشتن فاصله امن از مرزهای شرق کشور و در عین حال نزدیکی مناسب به مبادی خروجی کشور در مرزهای ترکمنستان و افغانستان برای دستیابی به کشورهای حوزه C.I.S. ، ارائه تسهیلات مختص مناطق ویژه، و وجود دانشکده نفت و پتروشیمی سبزوار به عنوان تنها دانشکده نفت شرق کشور جهت کارهای دانش بنیان، از جذابیت بالایی برای این شرکت جهت سرمایه گذاری پالایشگاهی برخوردار است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button