مسئول مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی بعد از ظهر سه شنبه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در شمال روستای زعفرانیه از امکانات و زیرساخت های فراهم آمده در فاز مطالعاتی این مجموعه بازدید و از فعالیت های آن اعلام حمایت کرد.

دکتر مرتضی نظری در جریان این بازدید گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، در صورت شکل گرفتن همکاری بین این مجموعه و واحد‌های پژوهشی و مراکز دانش بنیان دانشگاه حکیم سبزواری، آینده بسیار روشنی در حوزه صنعتی و کشاورزی غرب خراسان رقم خواهد خورد.

وی توضیح داد: دانشگاه حکیم سبزواری که از مهمترین قطب های علمی و دانشگاهی شمال شرق کشور است می تواند با جهت دادن به طرح های مطالعاتی اعضای هیئت علمی و متخصصین و پژوهش های دانشجویی، روی امکان سنجی و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار حرکت شهرستان را به سمت توسعه اقتصادی شتاب ببخشد.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به عنوان تنها نهاد تسهیل گردر همه حوزه های دستگاه های اجرایی که در یک استان وجود دارد، طبق وظیفه ذاتی اش تمام قد ایستاده و پای کار مجوزهای سازمانی، انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهای لازم و دعوت از سرمایه گذاران و تجار خارجی برای این مجموعه هستیم.

نظری ابراز امیدواری کرد: با کمک ویژه استاندار محترم خراسان رضوی که نگاه بسیار ویژه ای به رویکردهای علمی در اقتصاد دارد و اجرای اقتصاد مقاومتی را به شیوه علمی دنبال می کند، این ارتباط موثر بین منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری و همینطور مراکز علمی و صنعتی مشهد به عنوان محور سیاستگذاری استان، فراهم شود.

وی با ارائه پیشنهاد برگزاری نشستی پیرامون فرصت های سرمایه گذاری در سبزوار گفت: این نشست را باید منطقه ویژه اقتصادی شهرستان و دانشگاه حکیم سبزواری پیگیری کنند و ما هم حمایت های لازم را از برگزاری این نشست به عمل می آوریم.

گفتنی است مسئول مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خراسان رضوی به همراه هیئت کارشناسان این مرکز روز سه شنبه با حضور در سبزوار ابتدا از مراکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری بازدید کرد و سپس در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار حضور یافت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button