مسئول روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: تمام زیر ساخت‌های مورد نیاز این طرح بزرگ اقتصادی شمال شرق کشور آماده است و با همه فراز و فرودهایی که در طول بیست و پنج سال گذشته تجربه کرده است، این پروژه اکنون در ایستگاه پایانی است که وارد شدن آن به فاز اجرایی در سال جاری، همت مسئولان را می‌طلبد.

محمد همایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در زمینی بالغ بر ١٢٠٠ هکتار بین سبزوار و نیشابور در منطقه تاریخی و گردشگری زعفرانیه جانمایی شده است و فرصت مناسبی برای دو شهر بزرگ استان خراسان رضوی است تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

این مسئول گفت: در محدوده‌ای به وسعت ۵٠ هکتار، عملیات عمرانی مانند خیابان کشی، ایجاد حصار پیرامونی، انتقال خط آب شرب از چشمه سیر به طول ٨ کیلومتر با دو ایستگاه پمپاژ و ذخیره سازی به میزان یک میلیون لیتر، ایجاد فضای سبز به وسعت ٢ هکتار، ایجاد خط انتقال دو مدار برق در طول ۵٠ هکتار، فیبر نوری و سایر امکانات مورد نیاز انجام شده است به طوری که اگر امروز زمینی به ما واگذار شود، از فردا سرمایه گذار می‌تواند عملیات عمرانی خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه پروسه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی هرچند زمان بر و کند پیش رفته است اما سعی بر این بوده که تمام قوانین و مقررات مربوطه رعایت شود بیان کرد: در طول این سالها مجوز های لازم از هیأت دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و دفتر عالی مناطق آزاد و سایر ادارات اخذ شده است.

همایی با بیان اینکه بیکاری به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل مهاجرت جوانان سبزواری به کلان شهرهاست، گفت: در طرح جامع پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، ایجاد بیست هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است که اگر ۵٠ درصد این هم محقق شود عدد بزرگی است و زمینه ساز تحول در منطقه غرب خراسان و شمال شرق کشور و تثبیت جمعیت جوانان این منطقه در زادگاه خود خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: تاسیس کارخانجات و صنایعی که در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار پیش بینی شده است، علاوه بر رفع بیکاری می‌تواند در جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده در این شهرستان نقش موثری داشته باشد.

مسئول روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در پایان گفت: در حال حاضر روند اداری تحویل زمین به سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در حال پیگیری است و امیدواریم به محض تحقق این امر شاهد افتتاح رسمی این پروژه و آغاز به کار آن باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button