مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در 4 ماهه نخست امسال 6 شهرستان غرب خراسان رضوی در مجموع سهم متوسطی را در تحقق تعهدات اشتغالی سال 1402 این استان از آن خود کرده اند.

محمد امین بابایی روز جمعه در حاشیه بازدید جهادی از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تصریح کرد: از بین 6 شهرستان ناحیه سبزوار بزرگ، شهرستان جوین با محقق کردن بیش از صد در درصد تعهد اشتغالی خود در سال جاری جایگاه اول استان را به دست آورده و شهرستان های خوشاب و ششتمد در آخرین رتبه های استان هستند.

وی توضیح داد تعهد استان خراسان رضوی در سال 1402 برای ایجاد اشتغال 74120 (هفتاد و چهار هزار و صد و بیست) نفر است که تا کنون 22196 نفر از آن، معادل 29 درصد محقق شده است.

بابایی همچنین گفت: تعهد ایجاد اشتغال شهرستان جوین در سال جاری 1251 نفر بوده که تا کنون در کمتر از 5 ماه گذشته از ابتدای سال برای 1333 نفر معادل 106درصد اشتغال ایجاد کرده و رتبه اول استان را به دست آورده و پس از آن جغتای با 32 درصد، رتبه 11 ، داورزن با 31 درصد، رتبه 12 ، سبزوار با 28 درصد رتبه 16 تحقق اشتغال استان را از آن خود کرده اند. اما در پایین ترین رده ها هم خوشاب با 12 درصد و ششتمد با 10 درصد قرار دارند.

وی در همین رابطه توضیح داد: علت قرار گرفتن خوشاب و ششتمد در پایین ترین سطح تحقق اشتغال استان این است که این دو شهرستان بیشتر اشتغالشان تسهیلات محور است و در حوزه مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی قرار می گیرند که آن هم هنوز راه نیافتاده و انشاالله این بخش هم که راه بیافتد عملکرد این دو شهرستان احتمالا بهتر خواهد شد.

این مسئول همچنین گفت: در سال 1401 خالص اشتغال زایی استان خراسان رضوی 106هزارنفر بوده و از این بابت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: آمار اشتغال، یک آمار رویشی و ریزشی است بدین معنا که همانطور که مشاغل جدیدی ایجاد می شوند، همواره تعدادی از شغل های قبلی هم در حال از بین رفتن هستند. بنابراین آمار کلی اشتغال ایجاد شده با آمار خالص اشتغال متفاوت است و باید تعداد مشاغل از بین رفته در طول یک سال را از کل مشاغل به وجود آمده کم کرد تا آمار خالص اشتغال به دست بیاید.

بابایی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و آغاز به کار واحدهای صنعتی و تجاری در این مجموعه، آمار اشتغال کلی وخالص در این منطقه از کشور رشد چشمگیری پیدا کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button