یک سرمایه گذار چینی ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار با ظرفیت ها و زیرساخت های فراهم آمده در این منطقه آشنا شد و برای سرمایه گذاری صنعتی اعلام آمادگی کرد.

ژائو هوان وانگ یو که همراه تیمی از صنعتگران ایرانی به بازدید از چند شهر و ناحیه صنعتی در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی پرداخته است، اعلام کرد: این منطقه را برای احداث کارخانه های جامبوبک، کربن بلاک و فلورین مناسب دیده است.

نماینده این گروه که در حال حاضر کارخانه فلوراید را در شهرستان گرمه استان خراسان شمالی در آستانه افتتاح دارند، گفت در ادامه زنجیره تولید فلوراید به احداث کارخانه فلورین هم نیاز است که برای آن مکان هایی را در شهرستان آشخانه، گرمه و سبزوار مد نظر قرار داده اند که در صورتی که منطقه ویژه اقتصادی سبزوار طی دو هفته آینده مانعی برای آغاز سرمایه گذاری نداشته باشد، می توانند کارشان را در این منطقه آغاز کنند.

وی همچنین گفت کارخانه های جامبوبگ و کربن بلاک نیز در این منطقه امکان استقرار دارند که البته بستگی به آن دارد که امکان آغاز کار وجود داشته باشد.

گفتنی است از زمانی که سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بخش عمده ای از زیرساخت های موردنیاز (برق، گاز، آب، مخابرات، فضای سبز، محصورسازی و امنیت و…) را فراهم آورده است، سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی برای آغاز سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند، اما متاسفانه در شهرستان سبزوار به دلیل سنگ اندازی ها و مانع تراشی هایی که از ناحیه برخی مسئولین صورت گرفته است، بسیاری از این سرمایه گذاران از غرب خراسان پس خورده و به دیگر شهرستان ها و استان های همجوار رفته اند.

این مانع تراشی ها در حالیست که عمده مسئولان شهرستان در گفتارهای شفاهی اعلام می کنند، با آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که به نفع همه مردم منطقه است مشکلی ندارند، اما در عمل موانع را رفع نمی کنند.

امیدواریم با پایان دادن به بهانه جویی ها و سنگ اندازی هایی که بی شک وجاهت قانونی ندارد، بیش از این جلوی پیشرفت و سرمایه گذاری های اقتصادی در غرب استان گرفته نشود و برعکس برای جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به معنای واقعی فرش قرمز پهن شود تا شاهد رونق اقتصادی و صنعتی در این منطقه باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button